הכנת המזגן לקיץ

במדינה חמה ושמשית בה החורף מגיע לביקורים חטופים בלבד – אחד הדברים החיוניים והשימושיים ביותר הוא מיזוג אוויר. מעטים הבתים בישראל אשר בהם המזגן אינו פועל ברציפות למשך תקופות ארוכות ובזמני חום. דווקא בשל סיבה זו חשוב לזכור כי המזגנים אשר הפכו לכל כך נפוצים בשנים האחרונות – דורשים תחזוקה והכנה, בעיקר לקראת עונת הקיץ. מזגן אשר אינו נקי ואינו מתוחזק כראוי יפיק מיזוג אוויר חלש ממה שהיינו רוצים, ואפילו יצרוך יותר חשמל – מה שיוביל להוצאות גבוהות יותר.

מדוע כל כך חשוב להכין את המזגן לקיץ?

מאחר ומזגן הוא חלק כל כך חיוני במקומות עבודה, בתים, חנויות, עסקים ומשרדים – חשוב שהוא יהיה מוכן לקראת הפעולה האינטנסיבית והכמעט-רציפה בחודשי הקיץ. מזגני אינוורטר למשל, אשר נהיו מוצר מבוקש בשנים האחרונות בקרב עסקים ובתים פרטיים כאחד, מסוגלים לפעול בקיץ בצורה יעילה הרבה יותר בעזרת מנגנון מיוחד. אז בין אם יש ברשותכם מזגני אינוורטר או מזגנים אחרים – מומלץ להיערך לקראת הקיץ ולוודא שהם פועלים כראוי. מתקין מזגנים יוכל כמובן לסייע לכם לכל אורך התהליך.

באילו פעולות כדאי לנקוט כדי להכין את המזגן לקיץ?

כדאי לדעת כי חלק מהפעולות להכנת המזגן לקיץ ניתנות לביצוע לבד בבית, ויחסית בקלות. עם זאת, תמיד כדאי להתייעץ עם מתקין מזגנים אשר מומחה בתחום – ולוודא עמו שכל הפעולות אשר אתם עושים הינן תקינות, בטוחות ובטיחותיות עבור המזגן וכמובן עבורכם. זכרו – מומלץ להיערך מראש ולבדוק שהמזגן שלכם מוכן ותקין לשימוש. אף אחד לא רוצה להגיע לקיץ ללא מיזוג אוויר תקין וטוב…

הקפידו לנקות את המזגן באופן קבוע

אנחנו מנקים בקביעות את כל חדרי הבית ומקפידים על כך, אז למה שלא ננקה גם את המזגן? נשמע מובן מאליו, ובכל זאת זוהי פעולה שרובנו שוכחים לעשות. מזגן הוא מכשיר חשמל אשר פועל באינטנסיביות ולעתים למשך שעות ארוכות. ככל מכשיר אחר, יש לנקות אותו אחת לתקופה מסוימת ולוודא שכל החלקים פנויים ונקיים מגורמים כמו אבק או לכלוכים אחרים. השלבים המומלצים לצורך ניקיון המזגן הם:
ניקוי המזגן מבחוץ – החלק החיצוני כולל את כל הכיסויים, הצינורות וחלקים אחרים אשר חשופים בתוך הבית או מחוצה לו. לכלוכים שונים עשויים להיתפס בחלקים הללו ולסתום אותם, מה שכמובן ישפיע על פעולת המזגן ועל מיזוג אוויר תקין.
ניקוי הפילטר הפנימי – ניתן להוציא את הפילטר בזהירות, לשטוף היטב במים ולייבש לגמרי. הפילטר עצמו נוטה לצבור לכלוכים מסוגים שונים ובפרט אבק, אשר סותמים וגורמים לכל המזגן לעבוד בצורה לא יעילה.

בדקו מראש מהי תפוקת המזגן הרצויה

לכל מזגן תפוקה אחרת ורמה אחרת של "כוח סוס". כיום, קיימים מזגני אינוורטר אשר בעזרת מנגנון מיוחד מסוגלים להתאים את העוצמה שלהם לחום הקיים כרגע בחדר. מזגני אינוורטר יכולים להיות פתרון מצוין וחסכוני, שכן מזגן כזה יקרר את הבית או את החדר בדיוק "כמה שצריך", ללא פעולה מיותרת או כיבוי מיותר. לכן, ניתן להיעזר בשירותי מתקין מזגנים על מנת לבדוק מהי תפוקת המזגן הרצויה בחלל אותו אתם מעוניינים לקרר.

הכינו מראש את המזגן – על מנת לא להיות מופתעים עם בוא הקיץ ולגלות שבעצם המזגן שלכם מלוכלך, לא פועל כראוי ובעצם ממש לא מפיק מיזוג אוויר כמו שהייתם רוצים – שווה לבדוק את כל הדברים הללו מראש. האביב הגיע? הקיץ כבר מתקרב? אפילו אם עדיין לא חם ממש – מומלץ להפעיל את המזגן פעם או פעמיים למשך מספר שעות. כך תוכלו לדעת מראש האם המזגן נשאר תקין בחודשי החורף, ומה כדאי לעשות כדי שהוא יפעל מצוין בקיץ המתקרב.
מזגן נקי ומוכן לקיץמה עוד כדאי לעשות כדי שהמזגן יפעל בקיץ כמו שצריך?

ישנן כמובן פעולות נוספות אשר לא קשורות למזגן באופן ישיר, אך ללא ספק תורמות לעבודה יעילה שלו. לדוגמא:

סגירת חלונות ואיטום – נשמע מובן מאליו, אך בכל הפעלת מזגן יש לסגור את החלונות במידת האפשר (ולא לשכוח להשאיר פתח קטן לאוורור). בנוסף, איטום איכותי יבטיח שמיזוג האוויר לא "יברח" החוצה – וכך הבית יישאר קריר ונעים.
כיבוי המזגן כאשר הבית ריק – אנשים רבים משאירים את המזגן פועל גם כאשר אין אף אחד בבית, כדי לחזור לבית קריר ונעים. מומלץ לסגור את המזגן כאשר יוצאים מהבית על מנת שהוא לא יעבוד "לחינם". אם בכל זאת חשוב לכם להגיע לבית קריר מהחום הקיצי, ניתן להפעיל את המזגן על שעון שבת זמן קצר לפני הגעתכם הביתה.

הכתבה באדיבות תדיראן Tadiran

Shopping Cart